boktips på högsta nivå!

en sanning om mig; jag hatar böcker, bokstavligen HATAR böcker, den främsta orsaken är såklart att läsa dem, det är tråkigt och jobbigt! böcker är bara sååå tråkiga.. så jag undviker väldigt ofta att läsa böcker, men när jag gick på polhemskolan i gävle förra veckan, då var vi tvugna att låna en bok. vi gick då till biblioteket och där stod 5-6 olika böcker, clara jag & dk tog lika bok (?), sammanträffande skulle man kunna uttrycka det. men boken förmedlade en sån bra känsla att man drogs till att läsa den. och vet ni!?! vi skulle läsa i en timme på lektionen, och jag fastnade totalt för boken, tyvärr lämnade jag skolan och var därmed tvungen att lämna tillbaka den. men nu måste jag gå till biblioteket och låna den! tooo good!



här är boken jag pratar om! låna den, den är mäktig.
det handlar om en tjej som är så grymt stark. hon går i skolan, och det har just varit lov. när hon kommer tillbaka från lovet pratar INGEN med henne, och hon förstår inte vad som kan ha hänt. men hon kämpar och vill klara det här.

hemskt att folk kan göra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0